Linkbuilding uitbesteden
Veel ondernemers hebben geen tijd om linkbuilding zelf te doen. Je moet namelijk relevante teksten aanmaken en daarna linken naar je eigen site. Een tijdrovende klus. Wij helpen je met linkbuilding voor een mooie prijs.
Waarom zou je linkbuilding uitbesteden?
Er zijn veel redenen waarom bedrijven hun linkbuilding uitbesteden. De meest voorkomende redenen zijn om tijd te besparen, meer tijd te hebben om je op andere aspecten van de zaak te concentreren, en geen achtergrond in SEO te hebben
Het is belangrijk dat je weet wat je kunt verwachten voordat je ons inhuurt om je link building voor je te doen. Dit artikel zal enkele van de belangrijkste dingen die je in gedachten moet houden.
1. Wat is linkbuilding en waarom is het belangrijk voor SEO
Link building is het proces van het verwerven van links naar een website van andere websites. Dit is belangrijk voor SEO omdat het helpt de zichtbaarheid en de rangschikking van de website in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs) te verbeteren.
Links zijn als het ware stemmen voor jouw site. Hoe meer stemmen van kwalitatief goede bronnen hoe beter je ranking word. Houd hierbij wel rekening mee dat de teksten en andere content op je site goed moet zijn. Dit kun je checken met tools zoals SurferSEO en PageOptimizer Pro.
2. De verschillende soorten links en hoe ze gebruikt worden
Er zijn verschillende soorten links die voor je website gebruikt kunnen worden. De meest voorkomende zijn:
– Wederzijdse links: Dit zijn links tussen twee websites waarbij beide websites een link naar elkaars homepage hebben. Dit is de meest voorkomende soort link en is meestal gemakkelijk te krijgen Maar Google weet dit steeds beter te onderscheiden.
– Eenrichtingslinks: Dit zijn links van de ene website naar de andere, waarbij alleen de linkende website een link naar de andere website heeft. Deze worden door de meeste SEO’s als waardevoller gezien dan wederkerige links. Wij leveren alleen dit soort links en ruilen geen links tussen jouw website en andere sites.
– Drie-weg links: Dit zijn links tussen drie websites waarbij de ene website een link heeft naar de tweede website, en de tweede website een link heeft naar de derde website. De derde website heeft dan een link terug naar de eerste website.
3. Hoe je mogelijkheden voor linkbuilding kunt vinden
Een van de beste manieren om mogelijkheden voor link building te vinden is na te denken over wat je andere websites kunt bieden. Heb je een blog met interessante inhoud? Kun je een bronnenlijst geven voor andere website-eigenaren? Ben je bereid gastberichten voor andere websites te schrijven?
Als je eenmaal een lijst van potentiƫle link building mogelijkheden hebt, kun je beginnen met het mailen of bellen naar andere website-eigenaren.
4. Hoe contact te leggen met andere website eigenaars
Als je eenmaal een lijst van potentiƫle link building mogelijkheden hebt samengesteld, is het tijd om andere website eigenaars te gaan benaderen. De beste manier om dit te doen is door elke e-mail te personaliseren. Vertel de eigenaar van de website waarom je denkt dat een link nuttig zou zijn, en bied aan om extra informatie of bronnen te geven.
5. Wat je kunt verwachten als je je link building uitbesteedt
Eerst en vooral zullen we toegang tot Google search console nodig hebben van je website. Dit is zodat we je huidige linkprofiel kunnen beoordelen en kunnen zien waar er mogelijkheden voor verbetering zijn.
Als we hebben vastgesteld waar er nog verbetering mogelijk is dan gaan we links bouwen binnen ons netwerk. We hebben diverse Blogsites en startpagina’s die we vullen met relevante content. Zo worden de links die we plaatsen waardevoller voor Google.
Als alles goed gaat, kun je een toename in organisch verkeer verwachten en je ranking zal verbeteren. Er zijn helaas geen garanties te geven op rankings omdat Google bijna elke week een update doet aan zijn algoritmes.
6. Tips om het meeste uit je link building campagne te halen
1. Zorg ervoor dat je website geoptimaliseerd is voor SEO
Voor je een link building campagne begint, is het belangrijk om te zorgen dat je website geoptimaliseerd is voor SEO. Dit betekent dat je ervoor moet zorgen dat je website snel en gemakkelijk te navigeren is, en dat je kwaliteitsinhoud hebt die hoog kan scoren in de zoekresultaten van Google.
2. Bepaal je zoekwoorden
Voordat je links gaat bouwen, moet je bepalen voor welke zoekwoorden je wilt ranken. Dit zal je helpen je inspanningen voor linkbuilding te richten en ervoor te zorgen dat de links die je bouwt van hoge kwaliteit zijn en relevant voor je website.
